Co vše potřebujete, abyste si mohli začít užívat volání zdarma na pevnou linku i na mobil?
1. Chytrý mobilní telefon, tzv. smartphone – Aby váš mobilní telefon uměl pracovat s VoIP, musí mít integrovaný tzv. SIP klient nebo mít možnost SIP klient doinstalovat. Nicméně, neděste se. Mobilní VoIP dnes umí prakticky každý moderní telefon.
Nejste si jisti, zda je váš telefon schopný zprovoznit VoIP? Zkontrolujte náš seznam telefonů se SIP.
2. Připojení k Internetu – Volání přes Internet pochopitelně vyžaduje připojení k Internetu. VoIP funguje ideálně přes síť 3G, nicméně funkční je i starší protokol pro datové přenosy GPRS. Spolehlivou funkční alternativou je i připojení přes wi-fi. Stačí se po příchodů domů nebo do kanceláře připojit k místní wif-i síti a aktivovat SIP klienta a poté již můžete volat celý den zdarma. Více o připojení k Internetu naleznete zde.
3. Zažádání o přidělení VoIP telefonního čísla. S VoIP operátorem neuzavíráte žádnou smlouvu, pouze vyplníte online formulář, na základě kterého vám bude aktivován účet. Tento účet si posléze naplníte kreditem, který můžete provolat. Vše bez jakéhokoli paušálu – pokud telefonování přes VoIP užijete jen jednou měsíčně, nebudete se muset o kredit starat třeba celý rok.
Vhodný VoIP operátor
Mobilní VoIP lze používat pouze prostřednictvím VoIP operátora (stejně jako VoIP v počítači či na pevné lince). Operátorů je celá řada, např. XPHONE, skype, gossiptel, stanaphone, wirphone, softphone, mywebcalls, Avonet, Vipphone, Volejlevne, Voipex ad. I u zahraničních operátorů se lze registrovat poměrně jednoduše, nicméně váže to na sebe několik nevýhod, proto doporučujeme zvolit operátora českého. Předním českým poskytovatelem VoIP je operátor Fayn.